reede, 11. jaanuar 2019

Burger ja pitsa on ka tervislikud, kui neid ise (õigesti) teha

Ma julgen väita, et me sööme vähemalt korra nädalas burgerit. Muidugi pole need mingid mäki (Haapsalust neid tegelt ei saakski 😂) või tankla burksid vaid ise tehtud burgerid korraliku lihast kotleti/pihviga. Siin postituses tooksingi siis välja kuidas meie teeme/sööme burgerit, wrappi, pitsat ja ka makaronisalatit. Ja panen kirja ka enam-vähem täpselt kalorid, rasvad, süsivesikud ja valgud.

BURGER:

Kukklina kasutame Fazeri Mitmeviljaröstikukklit, sest see on meie arvates kõige maitsvam.
Ühes kukklis on 180 kalorit, rasvad 3,86g, süsivesikud 28,6g, valgud 6,8g 

Üks pihv on siis umbes täpselt 120g broileri hakkliha (teen alati suurema kogusena ja siis lisan hakklihale natuke soola, pipart, ühe sibula ja ka kaks küüslauguküünt).
Broileri hakklihas 120g on 211 kalorit, rasvad  14g, süsivesikud 0,6g, valgud 20,5g

Muidugi võib kasutada ka sea-hakkliha aga sellisel juhul tuleb rasvu täpselt 2x rohkem ja selle võrra tuleb muidugi ka kaloreid rohkem.

Juustuviilus on keskmiselt kuskil 60 kalorit

Meie paneme veel burksi vahele kapsa-porgandisalatit (kui salatit pole oleme pannud ka lihtsalt tomativiilu) ja kaks viilu/riba marineeritud kurki. 
Muidugi ei puudu ka kaste, majoneesi-ketšupi kastmes, ühes teelusika täies peaks olema näiteks 15 kalorit ehk siis igaüks teab palju ta seda omale
 purgeri vahele paneb. 

Kokkuvõtteks saab burgerist siis kuskil 500 kalorit mis on lõunaks täiesti okei. 
Ja kus on siin see osa, mis muudab burgeri rämpstoiduks? 

WRAPP:

Meie lemmikud on Poco Loco Mitmevilja tortillad, 4 tk pakis.
Ühes tortillas on 195 kalorit, rasvad 4,3g, süsivesikud 32,5g, valgud 5,4g

Vahele praeme broilerifileeribad, nende kaalu kohta ei oska ma midagi välja tuua paneme nii palju kui wrapi vahel mahub 😂 
aga 100 grammis filees on keskmiselt 104 kalorit, rasvad 1,6g, süsivesikud 0,3g, valgud 22,1g 
+ koos fileega praeme ära ka tükeldatud sampinjonid

Lisaks paneme vahele veel hiinakapsast, tomatit, värsket kurki, marineeritud kurki ja natuke marineeritud jalapenot. 

Nende kaloreid pole mul mõtet välja tuuagi, sest kogused on väga väiksed ja 100 grammi kalorilisus samuti.


Mul sellisest wrapist nagu me tavaliselt teeme polegi pilti agaa
siin on näiteks pilt wrapist, mis on tehtud spagettidest ülejäänud kanakastmega 😁  


PITSA:

Kõige lihtsam viis teha tervislikumat pitsat on nii, et võtad ühe tortilla põhja (kalorid jne eelmises lõigus lahti kirjutatud)
Paned peale paar lusikatäit tomatipastat (meie kasutame tomatera oma) 100 grammi kohta on 24 kalorit, niiet võib julgelt panna. 😃
Siis Sampinjonid (100g 14 kalorit)  ja sink (võib asendada ka hakklihaga) meie kasutame tavalisalt Nõo pitsakatet, paneme tunde järgi, 
100 grammi kohta on 89 kalorit, rasvad 3,3g, süsivesikud 0,3g ja valgud 22g

Lisaks võib panna maitse järgi näiteks marineeritud kurki, kirsstomateid, paprikat, punast sibulat, ananassi vms. 

ja peale riivjuust, samamoodi, tunde järgi. 

Ühe pitsa kohta tuleb nii kuskil 400 kalorit ja sellest saab kõht täis, vähemalt minul!

MAKARONISALAT:

Esimene idee sellist asja üldse teha tuli FitLiisilt. Tahtsin siia linki panna aga kahjuks tema leht vist enam ei toimi 😯 

Niiet ma otsisin välja üle aasta aega tagasi omale kirja pandud salati retsepti.

Loodan, et arvutasin kalorid siis ikka õigesti aga kahjuks ei ole mul praegu enam aega välja arvutada rasvu, süsivesikuid ja valke, lootsin, et saan tänu Liisile natuke lihtsamalt aga eii.. 😃

Retsepti järgi tehes saab kolm suurt portsu (467 kalorit ports) 
Tavaliste makaronide asemel kasutame täisteramakarone, mis näevad välja nagu riis.
200g (keedetult 550g) 672 kalorit 
Siis see sama Nõo pitsakate, mida me ka pitsa peal kasutame 300g 267 kalorit
Tomat 280g 56 kalorit
Kurk 100g 14 kalorit
Punane sibul 80g 30 kalorit 
Marineeritud kurk (mahe) 100g 14 kalorit
Hapukoor 10% 180g 200 kalorit 
ja majoneesi maitse saamiseks lisan salatile lihtsalt natukene sinepit.
Mina lisan alati ka 2 keedumuna- annab parema maitse kahes munas peaks olema kuskil 150 kalorit.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar