reede, 7. detsember 2018

Rahulolu ja lihasvalu

Trennist ja sellest kuidas igas trennis peab endast 101% andma olen ma juba rääkinud, niiet mõtlesin, et paneks kirja ka selle, mis toimub vähemalt minu* kehaga peale trenne ehk siis emotsioonid ja  juttu lihasvalust.

Kohe kindlasti pole võimalik trenni teha nii, et see mingeid emotsioone endaga kaasa ei too. 
Esiteks siis see tunne, mis on vahetult peale trenni lõppu ja pesus käimist - mõnus rahulolu ja hea tuju on garanteeritud!
Õhtul trenni tehes on peale trenni väga väss olla aga hommikul trenni tehes annab trenn isegi energiat juurde ja tekitab sellise eriti rahuloleva ja hea tunde. Sest juba ainult see mõte onju eriti hea, et järjekordne trenn sai ilusti tehtud ja et trennis sai korralikult pingutatud.

Mainiksin siia vahele ka selle ära, et tänu trennidele olen mina, kes ma varem isegi saunas ei higistanud, meeletult higistama hakanud ja mitte ainult trenni ajal, näiteks peale jalatrenni võin ma küll kohe pesus ära käia aga koju jõudes olen ikka täiesti higine.
Suht ebameeldiv aga jällegi näitab see seda, et trennist on korralikult kasu.

Trenni järksel hommikul on aga hoopis teistsugused mured 😅
Eriti nüüd, kui kava sai ümber muudetud ja kõik selle nädala trennid on olnud koos treeneriga.

Nüüd siis natukene lihasvalust, mis on kahjuks trenni tehes vältimatu. Miks, sest kui sa trenni järgsel hommikul ärkad ülesse nii, et sul ükski lihas ei anna tunda, siis kahjuks, võib öelda, et selline trenn ei aita ka kaasa keha arengule ja selliste trennide tegemine on suhteliselt mõttetu.
Mina näiteks ei julge ennast enamikel hommikutel isegi mitte liigutada. Kuna mul on pm üle päeva trennid (üks kord nädalas tuleb kahe päevane vahe) siis kolmapäevane ja reedene trenn on päris rasked, sest minu arust pole isegi trenni järgne päev kõige hullem vaid ülejärgmine päev. See tähendab siis seda, et alakeha trennis ma ei saa ennast mitte kuidagi ülakehaga aidata, sest kõik lihased on eelmisest trennist veel haiged, mis on tegelt ju isegi hea, sest nii tööavad ainult need lihased, mis töötama peavad.
Aga kas te teadsite, et lihasvalu tuleb mikrokahjustustest mida me treenimisega oma lihastele tekitame? Ja, et tänu mikrokahjustuste paranemisele meie lihased kasvavadki?
No nüüd siis vähemalt teate, kui varem ei teadnud 😃 Lühidalt  no pain - no gain
Aga tegelt ma tahtsin veel sellest ka kirjutada, et mu üleeilne jalatrenn oli ilmselgelt ikka väga-väga raske.
Eile ei olnud lihastega veel midagi hullu, selline mõnusalt valus oli, see tähendab siis seda, et kõik andis küll tunda aga midagi väga valusat ei olnud. Aga täna on!
Mõlemad säärelihased on nii valusad, et jalga sirgeks lükata ei saa.. no lihtsalt ei saa, sest niiii kuradi valus on. Sellest pole mõtet rääkidagi, et peale korraks istumist enam püsti ei saa, sest jalad ei lähe sirgekski ju enam 😂
Võtsin nüüd ühe valuvaigisti ja vaatan kas see natukenegi leevendab seda valu.
Kõik ülejäänud lihasvalu leevendavad asjad on läbi proovitud ja mitte miski ei aita aga ma pean mõne tunni pärast tööle minema.. pahapahapaha..



Aga vaadake, mu koivad näevad juba täitsa enam-vähem välja ju 😅



6 kommentaari:

  1. Kukun kohe vaidlema, nii et ütlen alustuseks ära, et vaidlen seisukohaga, mitte sinuga. Sina oled ikka tore, aga seda seisukohta ma vihkan, sest see viib vigastusteni. 😁

    Ma ÜLDSE ei nõustu. Nagu kohe üldse üldse mitte. Lihasvalu tekitab ainult platseeboefekti, inimesel endal tunne, et sai midagi ära tehtud. Mul on selline spordiala, kus on väga lihtne asi käest ära lasta ja end põhimõtteliselt poolvigaseks tõmmata, sest hasart läheb nii suureks (ronimine), aga sellist luksust luban ma endale ainult kord nädalas, sest muidu segab lihasvalu treeningplaani täitmist, sest järgmisel päeval pole võimalik lihtsalt tõhusat trenni teha (proovin küll teha vaheldumisi üks päev ronimist ja järgmisel ashtangat, aga kuna valusaks jäävad eelkõige kerelihased, pole sellestki alati kasu). Igasugused uuringud väidavad, et VEIDI valutavate lihastega on okei trenni teha ja trenn on siiski tulemuslik (loe: lihase sooritusvõime paraneb), aga kui lihas ka pärast soojendust valutab ja koostöötahet üles ei näita, tuleks võtta rahulikumalt, sest mida rohkem sa lihaseid lõhud, seda rohkem vajavad need taastumisaega. Nii et pidevalt maksimumi andes oled kas olukorras, kus treenid igapäevaselt, aga kasu ei ole (st lihase sooritus ei parane) või oled sunnitud võtma rohkem puhkepäevi - samas 90% peal treenides saab kolme korra asemel treenida neli-viis korda nädalas, ilma et vigastuste ohtu liiga kõrgeks ajaks, mis loomulikult tähendab paranenud tehnikat, rohkem kulutatud kaloreid, tugevamaid lihaseid jne.

    Ja eriti hull on see 101% lähenemine minu meelest venitamise juures, kus see konkreetselt pidurdab arengut ja oleks hulga kasulikum pigem teha kaks korda päevas, aga õrnalt, samas ka dünaamilisi, mitte staatilisi venitusi kaasates.

    VastaKustuta
  2. Omaette küsimus on ka, mis on keha areng? Lihasmassi suurendamine? Pool sellest toimub köögis, miski ei pea valutama. Rasvaprotsendi vähendamine? Kolmveerand toimub köögis, miski ei pea valutama. Keha vastupidavuse / liikumisulatuse / teatud konkreetse harjutuse võime / painduvuse parandamine? Siin ilmselt tõesti on kerge trennijärgne ebamugavustunne hädavajalik, aga kui inimesel ühesugust trenni tehes kogu aeg lihased ikka PÄRISELT valutavad, arvaksin ma küll, et ta ntks ei söö piisavalt valku v ei ole veel (selle konkreetse harjutuse seisukohast) eriti heas vormis, sest üldiselt harjub lihas sarnase tegevusega ja siis on juba vaja hulga tugevamat stiimulit, et ta päriselt valutama hakkaks (ntks ma võin ronireisil terve päeva ronida ja miski ei valuta, aga kui 20 minutit ujun, on homme kõik kohad valusad, sest neid lihaseid ma tavaliselt ei treeni).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänud arvamuse avaldamise eest! :)
      Te ei peagi nõustuma, sest ükskõik mis teemal rääkida, on inimesi, kellel on erinev arvamus asjast. :)
      Minu eesmärk on keha vormimine, lihasmassi kasvatamine, ja keha proportsioonide paika saamine. Ehk siis täiesti erinev eesmärk kui teil.
      Ja ma ei ole seda juttu mida ma siin kirjutan ju täiesti ise välja mõelnud, kuna olen juba aastaid suhteliselt aktiivne olnud, siis olen lugenud sadu artikleid ja raamatuid kõige kohta mis puudutavad treenimist nii kodus kui ka jõusaalis ja tervisliku toitumist. Selleks, et harjutused oleksid õigesti sooritatud ongi mul võetud omale personaaltreener. Kes on ise pea viis aastat järjepidevalt jõusaali treenimistega tegelenud ja ka tema elukaaslane, kes on terve elu treeninud ja 11 aastat võistelnud ja nemad mõlemad järgivad seda, et pingutus oleks igas trennis maksimaalne.
      Ja lihaste harjumisest ka nii palju, et nii kui lihased hakkavad mingi harjutusega harjuma, muudame kas raskusi, seeriaid või siis vahetame harjutuse mõne raskema harjutuse vastu välja. :)

      Kustuta
  3. Tõsi, mul on lisaks ka kõrgema vigastusteohuga spordiala, seetõttu viskun ma ka hulga varem innuga paanikasse. Meil on jah see function over form, kuigi eks see function on ikka formiga kõvasti seotud. Aga tunnistan ausalt, et hakkasin esmalt lämisema ja siis alles teisi postitusi lugema, nii et olen täitsa nõus su seisukohtadega.

    Aga fitnesstrenni kirjeldusi on minu jaoks alati väga huvitav lugeda, sest tundub, et see eeldab metsikut enesedistsipliini - pea iga teise spordialaga on see, et otsid siiski mingit instant gratificationit, tahad rada ära ronida või teisele golfis pähe teha või joosta pool sekundit kiiremini, igas trennis on korraks vähemalt mingi eesmärgiga see "kas võidan või kaotan?". Fitnessis ja kulturismis peab suutma eesmärkide nimel kuid vaeva näha, selles mõttes eeldab see hoopis teistsugust suhtumist ja töötahet ning oskust end numbritega motiveerida. Selles mõttes väga huvitav lugemine.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle on ka see fitnessiga tegelemine alati crazy tundunud ja see oli ka üks põhjustest, miks ma mõtlesin, et tahaks ka proovida ja vaadata, mida see endast täpsemalt siis kujutab ja kuidas on ise selle 'sees' olla :D

      Kustuta
  4. Räägid lihasvalust. Ma arvan, et põhjuse leiab ühest su lausest - "Eriti nüüd, kui kava sai ümber muudetud ja kõik selle nädala trennid on olnud koos treeneriga".
    Nähtavasti võtsite ette uued lihasgrupid ja võib olla ka suurendasite koormust. Sel juhul on normaalne, et lihased, mis enne koormust polnud saanud, mõnda aega tunda annavad. Nii paari nädalaga peaks üle minema.

    VastaKustuta