pühapäev, 4. november 2018

Minu, kui ema, arvamus tervislikust toidust!

Ja nüüd natunatukene ka toitumisest!

Räägin siin siis enda arvamusest tervislikust toidust.
Tegelikult on asi väga, väga lihtne.. Ka tervisliku toidu valmistamine on lihtne, nimelt kõik mis sa ostad poest töötlemata kujul on 👍.
Muidugi on võimalik süüa ka niimoodi ennast paksuks aga siinkohal tulevadki mängu kogused.

 Kuna mul on pere, siis minu jaoks ei ole mitte kuidagi mõistlik hakata tegema kõigile eraldi sööki ja teate mis, tegelikult polegi vaja!

Võtame näiteks Kartul, hapukoorekaste, kotletid, värske salat.
Nii, KARTUL!
Ei pea ilmselt seletama, et jaa kartult tohib küll süüa, sellest on ilmselt juba piisavalt juttu olnud. Kui sa oled arvamusel, et kartult ei peaks millegipärast sööma, siis võid julgelt kommenteerida ja võin sellest pikalt ja laialt sulle eraldi seletada mis, kuidas, kui palju jne..
Edasi, HAPUKOOREKASTE!
Natuke vett, natuke piima, naaatukene nisujahu, lisaks hapukoor, sool, pipar, roheline sibul, till!
Nisujahu 😧 see küll nüüd tervislik ei ole!
Enamik arvavad tõesti aga oleme nüüd realistlikud.. Palju sa paned sinna jahu? Lusika täiest ju täiseti piisab!
KOTLETID
Vahet vist polegi, mis hakkliha aga paremad on muidugi broileri ja veise omad, lisaks üks muna, veidi täistera jahu (vahetpole mis tera), riivitud porgand, sibul, küüslauk!!!, sool, pipar.. Võib muidugi panna ka hakkliha v lihamaitseainet aga see on juba maitseasi.
Praadimiseks läheb natuke ka õli, kui praadida ei viitsi saab edukalt ka ahju visates head kotletid!
Ja VÄRSKE SALAT!
Sega kokku misiganes värske kraam ja salat ongi valmis! Ei ole vaja mingit oliiviõli vms agaaa, HAPUKOOREKASTME võib muidugi ka asendada salatile hapukoore lisamisega ja ongi kaste-salat kaksühes 😊

Ja nüüd kogused!

Mina söön enamasti näiteks ühe kartuli ja ülejäänud toidukord koosneb kotletidest ja salatist.
JA SÖÖNGI TÄPSELT NII PALJU, ET KÕHT SAAKS TÄIS!
Ma praegu ei viitsi siin kaloreid jne välja hakata tooma aga nii ei saa te mitte mingil juhul paksuks minna!
Kastet ma ise enamasti ei söö aga no mõelge ise, kui te võtate lusikatäie kastet, siis palju saate tea sealt seda NISUJAHU saada? Ütleks nii, et saate nüüd ise ka aru, et need kalorid kaotate te juba toidutegemisega ära 😃
Mees sööb nii palju kui tahab ja mida tahab ja ta on täiega hea kehaga! 😏
Ja laps samamoodi, palju tahab, mida tahab.
Kõik saavad kõhud täis! Ja mina pean ainult ühe toidu korraga tegema.
Ja muide, kotlette võib vabalt rohkem teha, et jääks järgmiseks toidukorraks ka, vahet pole kas järgmine toidukord on hommiku söök või õhtusöök.
Meil Lizzu peab kotlette pihvideks ja sööb neid ka niisama leiva peal.

Sama lugu on peaaegu kõikide toitudega ja  ka näiteks kõikide suppidega!

Unustage lihtsalt puljongikuubikud jmt jama ära ja misiganes kana/hakkliha jne supid on kõik TERVISLIK TOIT!
Ja muidugi unustage ära ka näksimised toidukordade vahelt!

Kaloritest pole aimugi! 😅










 




2 kommentaari: